
Matsushita znika z rynku
11 stycznia 2008, 11:05Matsushita Electric Industrial Co., największy na świecie producent elektroniki, którego najbardziej znaną marką jest Panasonic, ogłosił, że od 1 października 2008 roku zmieni nazwę na „Panasonic Corporation”.

Kolejny pozew przeciwko iPhone'owi
4 grudnia 2007, 12:20Firma Klausner Technologies złożyła pozew przeciwko Apple’owi i AT&T. Przedsiębiorstwo domaga się 360 milionów dolarów odszkodowania za to, że iPhone narusza ponoć należący do niego patent na pocztę głosową.

ReaperX HPC - ciekawy sposób na chłodzenie pamięci
8 listopada 2007, 14:28OCZ Technologies zaprezentowało nowy system chłodzący dla układów pamięci z serii ReaperX. System Reapar HPC to ciepłowód składający się z podwójnego zestawu metalowych rurek połączonych z radiatorem.

Więcej niż reality show
7 listopada 2007, 12:21Niedawno ekscytację w Polsce budziła edycja pierwszego reality show, a już tego typu programy nie cieszą się zbytnią popularnością. Ożywić je może witryna Mod My Life, będąca połączeniem reality show z serwisami społecznościowymi i... czymś jeszcze.

Hitachi zapowiada energooszczędne HDD
22 października 2007, 10:41Hitachi Global Storage Technologies zapowiada, że jeszcze przed końcem bieżącego kwartału rozpocznie sprzedaż energooszczędnych dysków twardych. Ukażą się dwa modele dysku Deskstar P7K500, o pojemności 250 i 500 gigabajtów.

Red Hat pozwany o naruszenie patentów
13 października 2007, 10:20Red Hat został pozwany o naruszenie patentów. Powodem nie jest jednak Microsoft, którego szef, Steve Ballmer, oskarżał ostatnio Red Hata o naruszanie własności intelektualnej koncernu z Redmond.

Pracownicy IBM-a zastrajkują wirtualnie
21 września 2007, 10:16Pracownicy włoskiego oddziału IBM-a planują pikietę przed.... wirtualną siedzibą firmy w Second Life. Zatrudnieni w Błękitnym Gigancie skarżą się, że olbrzymie zyski, jakie osiąga ich przedsiębiorstwo nie przekładają się na ich zarobki.

Wirtulane światy dla niewidzących
19 września 2007, 15:55Niektórzy analitycy przewidują, że w ciągu najbliższych czterech lat aż 80% internautów będzie korzystało z wirtualnych światów. Grupa studentów pracuje w Irlandzkich biurach IBM-a nad technologią, która pozwoli na korzystanie z tych światów osobom niewidomym.

Gry polem treningowym dla sztucznej inteligencji
14 września 2007, 17:26Amerykańska firma badawcza Novamante stworzyła oprogramowanie, które uczy się poprzez kontrolowania postaci w wirtualnych światach. Wkrótce światy takie, jak chociażby gra Second Life, będą wykorzystywane jako poligony treningowe dla sztucznej inteligencji (AI).

Co robimy podczas bezsennych nocy?
14 września 2007, 09:14Co robimy, kiedy nie możemy spać? Wielu z nas (1:7) zajmuje się tym samym, co w dzień, czyli surfowaniem po Sieci. Według Standard Life, brytyjskiej organizacji ubezpieczeniowo-finansowej, zamiast liczyć barany czy pić ciepłe mleko, wolimy wysyłać maile oraz przeglądać ulubione witryny.